Livet på mitt på sätt

<3

Kategori: Livet

Du har rätt, jag har ingen aning om hur du känner.
Jag vet inte hur ont det gör eller hur det bränner.
Jag vet inte att hela världen tycks ha stannat kvar,
Kvar i gamla frågor som aldrig tycks ha några svar.


Jag vet inte heller att allt du gör är att gråta tills tårarna tar slut.
För du vill inget annat än att allt ska tas tillbaka och bli som förut.
Nej, jag har ingen aning om att varje tanke handlar om samma sak.
Och att du hela tiden letar efter någon anledning eller någon orsak.


Jag vet inte i hur många bitar ditt hjärta gått itu.
Och jag vet inte heller vad du borde ta dig till nu.
Jag vet inte hur länge du kommer känna så här.
För jag har ingen aning om hur mycket det tär.


Jag vet inte hur många sömnlösa nätter.
Jag vet inte hur länge smärtan fortsätter.
Jag vet inte hur många tårar som har fällts.
Jag vet inte hur många frågor som har ställts.


Allt jag vet är att de gråa molnen förs bort av vinden.
Och att tårarna som du fäller torkas bort på kinden.
Allt jag vet är att smärtan någon gång försvinner,
Fastän det inte känns som det när tårarna rinner.


Och jag vet hur svårt det är att släppa taget när man inte vill.
Hur allt tycks tappa mening och hur tiden plötsligt står still.
Hur tillvaron faller itu och man förlorar allt det trygga.
Men det är nu man kan börja något bättre bygga.


För hur många tårar som än har fått rinna,
Finns det alltid någon som får lågan att brinna.
För hur många sår du än fått av taggar och törn,
Vet du aldrig vad som väntar bakom nästa hörn
-------------------------------------------------------

Jramos  @ dayviews

Kommentarer


Kommentera inlägget här: