Livet på mitt på sätt

<3

Kategori: Livet

Det finns inte några skäl saker är på detta sätt
Det är så de har alltid varit, och de tänker stanna
Jag kan inte förklara varför vi leva på detta sätt
Vi gör det vardagliga

Predikanter på podiet talade om helgon
Profeterna på trottoarerna tiggeri för förändring
Gamla damer skrattar från brandstegen, förbanna mitt namn

Jag fick en korg full av citroner och alla smakar likadant
Ett fönster och en duva med en bruten vinge
Du kan spendera hela sitt liv arbetat för något
Bara för att få det tas bort

Människor går runt trycka tillbaka sitt skrivbord
Bära betala kontroller som halsband och armband
Talking 'bout ingenting, inte tänka på döden
Varje liten hjärtrytm, varje liten andetag

Människor vandrar en stram rep på en razor edge
Bära sina sårade känslor och hat och vapen
Det kan vara en bomb eller en kula eller ett stift
Eller en tanke eller ett ord eller en mening

Det finns inte några skäl saker är på detta sätt
Det är så de har alltid varit, och de tänker stanna
Jag vet inte varför jag säger vad jag säger,
Men jag säger dem ändå

Men kärleken kommer ställa mig fri
Kärleken kommer att komma in mig fri
Jag tror
Kärleken kommer att komma in mig fri
Jag vet att det kommer
Kärleken kommer att komma in mig fri
Ja

Murarna står stilla högt
Vissa saker ändras aldrig under alla
Håll på att bygga fängelser
Ska fylla dem alla
Håll på att bygga bomber
Kommer att släppa dem alla

Arbeta fingrarna bara till benet
Att bryta ryggen, gör du sälja din själ
Som en lunga är fylld med kol,
Kvävande långsam

Vinden blåser vild och jag kan flytta
Men politiker ljuger och jag är inte luras
Du behöver inte någon anledning eller en 3 DELSKOSTYM
Att hävda sanningen

Luften på min hud och världen under mina tår
Slaveri är sydd till tyget av mina kläder
Kaos och tumult vart jag än går
Kärlek, jag försöker följa

Men kärleken kommer ställa mig fri
Kärleken kommer att komma in mig fri
Jag tror
Kärleken kommer att komma in mig fri
Jag vet att det kommer
Kärleken kommer att komma in mig fri
Ja

Det finns inte några skäl saker är på detta sätt
Det är så de har alltid varit, och de tänker stanna
Jag kan inte förklara varför vi leva på detta sätt
Vi gör det vardagliga

Kommentarer


Kommentera inlägget här: